ناوردالبرز

انجمن نویسندگان استان البرز

ناوردالبرز

انجمن نویسندگان استان البرز

ناوردالبرز

انجمن ادبی ناوردالبرز
انجمن نویسندگان استان البرز
حمایت از انجمن
5892101001605548
1764300436107
بانک سپه

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نهمین نمایشگاه کتاب استان البرز

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۷ ب.ظ

 

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، صبح یکشنبه 25 آذر 97 در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استان البرز که در محل باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه کتاب به‌عنوان یک مرجع جایگاه خاصی در میان مردم دارد، اظهار کرد به جهت پاره‌ای از مشکلات روزبه‌روز شاهد کاهش سرانه مطالعه هستیم.

وی یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب را دسترسی آسان مردم به انتشارات اعلام کرد و گفت: «در این نمایشگاه کتاب‌هایی در حوزه کودک و نوجوان، علوم پزشکی، علمی و آموزشی، شعر و غیره در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد.»

این نمایشگاه با ۱۳۰ غرفه و با حضور ۳۰۰ ناشر  و ۴۸ هزار عنوان کتاب از دیروز آغاز به کار کرد. از ۳۰۰ ناشری که در این نمایشگاه حضور دارند،  ۱۳ ناشر از استان البرز هستند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: «رونمایی از کتاب، عصر شعر، نقد کتاب، ایستگاه نقاشی و غرفه‌های ایثار، شهادت و امربه‌معروف و نهی از منکر ازجمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

همچنین کتاب ها در این نمایشگاه  با تخفیف ۴۰ درصدی به خریداران ارائه می‌شود و شهروندان البرزی می‌توانند از ساعت ۱۴ الی ۲۱ از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کنند.»

نمایشگاه تا سی‌ام آذرماه در باغ گل‌ها پارک شهید چمران کرج دایر است.

 

 

 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۴:۱۷
ناورد البرز

یازدهمین دوره جایزه جلال آل احمد

يكشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۲۷ ب.ظ

یازدهمین دوره جایزه جلال برگزیدگان خود را در گروه های مختلف، معرفی کرد:

نقد ادب:  کتاب «بلاغت ساختارهای نحوی در تاریخ بیهقی» به قلم «لیلا سیدقاسم» از نشر هرمس، اثر شایسته تقدیر شناخته شد و معادل ۱۰ سکه جایزه گرفت.

بخش داستان کوتاه: کتاب «زخم شیر» به قلم صمد طاهری از نشر نیماژ، شایسته تقدیر شناخته شد و معادل ۱۰ سکه جایزه گرفت.

بخش مستندنگاری: در این بخش دو اثر مشترکاً برگزیده شدند. «الف لام خمینی» به قلم هدایت‌الله بهبودی از انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و «رکاب‌زنان در پی شمس» به قلم حسن کرمی قراملکی از انتشارات ستوده مجموعاً معادل ۳۰ سکه بهار آزادی جایزه گرفتند.

بخش رمان و داستان بلند: جایزه اثر برگزیده این بخش به «رهش» نوشته رضا امیرخانی رسید و او معادل ۳۰ سکه (۱۰۰ میلیون تومان) و لوح تقدیر جایزه ادبی جلال آل احمد را از آن خود کرد.

بخش جنبی آتیه داستان ایرانی: جایزه ادبی جلال آل‌احمد در این بخش به محمدعلی رکنی، محمدرضا شرفی خبوشان، الهام فلاح و سیدمیثم موسویان که با رأی مردم به عنوان «آتیه‌داران داستان ایرانی» انتخاب شده بودند، جایزه داد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۷ ، ۱۵:۲۷
ناورد البرز

شانزدهمین جشنوارده کتاب رشد

يكشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹ ق.ظ

مراسم پایانی شانزدهمین جشنواره کتاب رشد، 12 آذر 1397 در ساختمان شهید بهنام محمدی، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی 38 اثر برتر برگزار شد.



در گروه داوری داستان نوجوانان و بزرگسال، کتابی عنوان برگزیده را به دست نیاورد؛‌ ولی عنوان برگزیده و جایزۀ تقدیری این گروه به‌طور مشترک بهرمان «باد و کاه» نوشته محمدرضا بایرامی از انتشارات کتاب نیستان و رمان «نجات الاغ» نوشته فاطمه دهقان نیّری از انتشارات محراب قلم رسید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۷ ، ۱۱:۰۹
ناورد البرز

نشر الکترونیک 5

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۳ ب.ظ

کتاب «شنام» را در این اپلیکیشن می توانید دانلود کنید:

اپلیکیشن طاقچه

شنام

کیانوش گلزار راغب

لنک دانلود کتاب در اپلیکیشن طاقچه

لینک فایل صوتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۷ ، ۱۹:۵۳
ناورد البرز

نشر الکترونیک 4

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۴۳ ب.ظ

کتاب «عصرهای کریسکان» را در این اپلیکیشن می توانید دانلود کنید:

اپلیکیشن طاقچه

عصرهای کریسکان

خاطرات امیر سعید زاده، از رزمندگان جنگ تحمیلی

کیانوش گلزار راغب

لینک فایل صوتی

لینک دانلود در اپلیکیشن طاقچه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۷ ، ۱۹:۴۳
ناورد البرز

نشر الکترونیک 3

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۴ ب.ظ


کتاب پزشک پرواز را می توانید در این اپلیکیشن مطالعه کنید:

اپلیکیشن کتابراه

پزشک پرواز

خاطرات دکتر محمدتقی خرسندی آشتیانی

فاطمه دهقان نیری


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۶:۱۴
ناورد البرز

مقاله 1

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۲ ب.ظ

«ادبیات هر کشور؛ رنگ و بو و حال و هوای آن کشور»

موضوع: ادبیات دفاع مقدس (ادبیات داستانی)

فاطمه دهقان نیری

1850 کلمه

دانلود فایل PDF

ادبیات هر کشور، از منثور و منظوم گرفته تا ادبیات داستانی با ژانر‌های مختلف، رنگ و بو و حال و هوای آن کشور را نشان می­دهد. در تاریخ هر ملتی، ادبیات می‌تواند بیانگر حقایق، رخدادها، رویدادها، خوشی‌ها، ناخوشی‌ها و حماسه‌های انکارناپذیر باشد، اگر؛ عنایت و توجّه ویژه‌ی ادیبان و فرهیختگان عصر خود را در برداشته باشد. چشم‌انداز و برداشت و نگاه هر نویسنده‌، در متون ادبی، برآیند نوینی است که او از حماسه‌ها، احساسات و جریان‌های زندگی پیرامونی خود دارد. هرچقدر این نگاه زلال‌تر و شفاف‌تر باشد، بهتر می‌تواند جریانات فکری جامعه ­ی خود را، با خلق آثاری مانا و ماندگار به جامعه ­ی زمان خود انتقال دهد.

ادبیات جنگ یا ادبیات دفاع مقدس یا ادبیات پایداری، به هر نام که آن را بخوانیم، آثاری که در رابطه با هشت­سال دفاع ملت ایران در برابر دشمن متجاوز، خلق شده ­اند و می­ شوند، از ادبیات این ملت جدا نیست. در نگاه کلی به ادبیات جنگ در جهان، در می ­یابیم که آثاری در زمینه­ ی جنگ‌های بین‌المللی و جنگ‌های منطقه‌ای، وجود دارند که به طور کامل شناخته شده هستند و جزء آثار کلاسیک قرار می‌گیرند. این امر به دلیل قوت ادبیات آن کشور است. به این معنا که ادبیات دفاع مقدس خطی جدا از ادبیات ما نیست و اگر ادبیات قوی شود به دنبال آن ادبیات دفاع مقدس ما نیز قوی خواهد شد.

بنابراین، اولین مسئله بر سر راه ادبیات دفاع مقدس این است که، ادبیات مسئله­ ی جامعه­ ی ما نیست، بنابراین ادبیات دفاع مقدس هم مسئله­ ی جامعه­ ی ما نیست.­ ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۵:۳۲
ناورد البرز